Eesti dokkerid kampaanianädalal Norras.
ITF-i iga-aastase Läänemere aktsiooninädala „ Baltic Week Of Campaign“ ajal on kampaanias osalevatel maadel saanud traditsiooniks lähetada sadamatöölisi ja meremehi vahetuseks teise riiki, et nad seal teadmisi ja kogemusi vahetaks.
Seekord toimus vahetus Norraga ja Eesti poolt sõitsid sinna Juri Korjukin Bekkeri sadamast ning Roman Zaitsev AS ESTEVE RO-RO terminalist. Juril oli see juba kolmas taoline lähetus, Roman võttis sellest osa esmakordselt. Neljal Norras viibitud päeval käidi koos kohaliku ITF-i inspektori Truls Stederiga Larviki, Porsgrunni ja Sundefjordi sadamates ning kontrolliti nelja laeva. Neist esimese „Kroonburgi“ pardal ei makstud filipiinlasest madrusele vahis oldud tundide eest kollektiivlepingus ettenähtud tasu. ITF-inspektor võttis tööandjaga kohe ühendust ja see andis kaptenile käsu puuduvad 700 dollarit kohapeal välja maksta. Kahe järgmise laeva – „Stolt Egret“-i ja „Champion Express“-i pardal mingeid seaduserikkumisi ei märgatud, viimasel laeval – „Helen a“-l, kus töötas ka Eestist pärit meremehi, oli probleeme viimase paari kuu palga väljamaksmisega. ITF- külastuse resultaadiks oli juulikuu palga väljamaksmine ja meremehed volitasid ITF-i nende eest raha kätte saama.
Sealsamas lähedal toimus ka „Key Star“-i 24-tunnine boikott, kuna laeva norrakast omanik ei olnud sõlminud ametiühinguga kollektiivlepngut. Boikoti tulemusena see nüüd siis sõlmiti. Kuna Truls Steder oli boikoti organiseerimisega kahe päeva jooksul üsnagi hõivatud, siis kontrollis koos meie vabatahtlikega selle aja jooksul mugavuslipulaevu Norra ITF-i inspektorite koordinaator Angelica Gjestrum .
Meie dokkerite osalemise kohta tundis suurt huvi ka norra meremeeste ametiühingu ajaleht, mille korrespondent küsitles neid põhjalikult nii ITF-i kampaaniast kui ka meie ametiühingu organisatsioonist –selle tegevusest, edusammudest kui ka raskematest probleemidest.
Комментариев нет:
Отправить комментарий