Soome ametiühing peatas kaheks tunniks Eesti laevade lastimise
www.DELFI.ee 04. september 2012 15:12
Soome tran sporditöötajate ametiühing peatas täna pärastlõunal Soome viies sadamas kaheks tunniks Eesti laevade lastimise, et avaldada survet Eesti sadamatöötajete kollektiivlepingu sõlmimiseks, teatas STT.
Tran sporditöötajate ametiühingu AKT protestiaktsioon kestab kaks tundi ja seel ajal ei toimu Eesti laevade lastimist Hamina, Kotka, Helsingi, Rauma ja Han ko sadamates, kirjutas BNS.
Ametiühingute teatel on aktsiooni eesmärk avaldada toetust Eesti sadamatöölistele, et nendega sõlmitaks kollektiivleping.
Ametiühingute teatel kontrollivad rahvusvahelised inspektorid sellel nädalal sadamatöötajate palga- ja töötingimusi Balti riikides.
AKT peasekretäri Arto Sorvali sõnul ei täida Muuga ja Paldiski sadamas tegutsevad ettevõtted rahvusvahelisi lepinguid ja sadamate laadijatel puuduvad kollektiivlepingud.
Kommentaarid Viimased uudised Kirjuta Rahva Häälde
See leht on trükitud DELFI internetiväravast
TOP 1-15
Kommentaaride järjekord:
· Riikseolenmina
04.09.2012 15:24
On ikka äraütlemata kurb, et välismaised kolleegid peavad hakkama tegutsema meie orjameelse rahva palkade tõstmise ja töötingimuste paran damise eest.
· tohoh
04.09.2012 15:29
nagu näha ,hoolivad soomlased rohkem ,kui eesti oma valitsus!!
· nja
04.09.2012 15:32
häbi meie oma riigile:( kes ei hooli oma inimestest:((
· Puukruvi
04.09.2012 15:32
See jama lõpeb varsti? Täna saime teda,et üks Peterburi lugupeetav ehitab Kotka ja Kunda 150 meetrised sadamakaid,kust saabuvad maabuda tran spordivahendid ja isikkooseis.Kotkas soovitakse külastada nurgatagust,suurt Soome sõbra V.I.Uljan ovi rinnabüsti ja Kundast Rakvere vaatamisväärsusi.Laevade meeskonnad saavad sellel ajal külastada kirikuid,et saada hingelist rahuldust.Näis kui asi nii kulgeb,kuidas siis juletakse streike korraldada?NB! Laevad on ilmselt uued,Pran tsusmaalt tellitud,turistide teenindamiseks.
· Need ametühingud
04.09.2012 15:38
lasid põhja sisuliselt Nokia tootmise Soomes.Inimesed oleks saan ud tööd suhtkohta normaalse palgaga.Kuid ametühingute meelest oli ikka vähe.Ja inimestel ei an tud ise ka otsustada.Nii see Nokia Hiinasse kolis.Ametühing ei oska reaalselt seda piiri tajuda,kus sein ette tuleb,Nii et jõudu neile ametühingus olijale.Üks päev leiavad koha ukse taga,kui üle võlli tõmbavad!
04.09.2012 15:49
Võimalik, et Soomes on ametiühingud ka vigu teinud kuid mis puutub Eestisse ja eestlastesse siis ilma sommide otsustava tegevuseta eestlased jäävad rahumeelselt näljapajukile edasi. Liitumine ametiühinguga ja võitlus oma palga ja töötingimuste eest on tavaline euroopalik lähenemine. Seega lõpetab soveti ja neegerluse lugupeetavad, kaua võib vaid sommidele loota.
· meremees
04.09.2012 15:56
Et, siis millised laevad jäävad laadimata? Eestil, "tänu" oskuslikule merenduspoliitikale, puudub kaubalaevastik. Ehk hullemal juhul tuleb Tallinkil siirdada ühele väljumisele broneeritud mõned treilerid järgmistele väljumistele ja kogu streik.
· Imesta herneks
04.09.2012 15:58
Mingi sotsialistlik kõnts siin enamuses kommenteerimas. Üks väheseid mõistliku jutuga inimene on ' Need ametühingud' nime all kirjutaja. Andku jumal neile idiootidest ametühingujuhtidele Soomes jõudu teha oma streigist 24/7 üritus, et viiman egi tran siit Soomest Eesti ära koliks. Kui aga mõni ahv peaks sealt Eestisse tulema "asju orgunnima", siis on lõugasaamine siin kiire! Ja muide, mitte ainult Nokia ei olnud ametühingute ohver vaid ka kogu Soome pareritööstus. Seda ei ole enam ka võimalik taastada. Ja ei ole need sadamatöötajate tasud meil kaugeltki nii väikesed!
· js to need ametühingud
04.09.2012 16:06
Just nii, ja samuti on paberitööstus ajetud Soomest välja paberiliidu tegude pärast, osaliselt.
Loomulikult on hea, et keegi on töötaja poolel ka tugemas ja aitamas vajadusel, aga n. Soome ametühingute mõtte on alati, et tööan dja rüüstab, rõõvib ja kasutab lihtsalt töötajat.
Soomlasena tean , kuidas agiteeriti kohe töökohas liituma ametühingusse ja kui ma polnud nõus, olin see pruuni keelega tööan dja lakuja. Ja alati räägiti, kuidas tööan dja kusetab töötajaid.
Veel paberiliidust, et nende palgad oli ja on veelgi Soomes keskmisest palgast 20-40% kõrgemad, ehk tõesti head. Aga see ei piisan ud, kui tuurilt puutus 1 töötaja, teised oli solidaarsed, nemad ei olinud nõus koos asendama seda üht töölist, vaid streikisivad ja ootsivad, et saadakse sellele asendaja. Samuti tööan dja pakus vaba aja võimalusi, võrgpallisaali, saalibändi, ujumis, teatrivõimalusi, mis muideks laienes vähemalt ujumis ja teatri osas ka pereliikmetele.
Ühe sõnaga on Soome ametühingud puhtalt poliitilised ja veelgi osaliselt kommunistliku mõtlemisega. Soome sotsiaaldemokraadid on saan ud aasta kümneid otse õeldes terroriseerida riiki ja kuhu Soome on jõudnud praegu? Räägitakse heaoluriigist, heh,ajab naerma. See on nii nendele, kes tuleb sotsiaalturva pärast siia elama, aga keegi peab olema see loll, kes maksab selle kinni. Suurim maksja on just tööan djad ja keda valvadakse
igalt poolelt ja kui ta eksib, kas tahtmata, on karistused meeletud. Tööjõu hind (peale palka olevad maksed) Soomes on ajab ettevõtjad välja riigis. Hea näite nokia, paberitööstus, õmblusfirmad, jne.
Loomulikult on hea, et keegi on töötaja poolel ka tugemas ja aitamas vajadusel, aga n. Soome ametühingute mõtte on alati, et töö
Soomlasena te
Veel paberiliidust, et nende palgad oli ja on veelgi Soomes keskmisest palgast 20-40% kõrgemad, ehk tõesti head. Aga see ei piis
Ühe sõnaga on Soome ametühingud puhtalt poliitilised ja veelgi osaliselt kommunistliku mõtlemisega. Soome sotsiaaldemokraadid on sa
igalt poolelt ja kui ta eksib, kas tahtmata, on karistused meeletud. Tööjõu hind (peale palka olevad maksed) Soomes on ajab ettevõtjad välja riigis. Hea näite nokia, paberitööstus, õmblusfirmad, jne.
· imestap
04.09.2012 16:19
Ära ole lihtsameelne.
Kuidas on Tallinki kiusamine seotud Muuga ja Paldiski sadamate lepingutega? Kummaski Tallink ei opereeri.
Kuidas on Tallinki kiusamine seotud Muuga ja Paldiski sadamate lepingutega? Kummaski Tallink ei opereeri.
· nonoh
04.09.2012 16:20
Ma ei ütleks,e t ametiühingud Nokia põhja lasid, aga teise Soome pika-ajalise trumpala, paberitööstuse, tapsid küll ametiühingud ära. Palgan õudmised ja kollektiivlepingud olid ikka nii meeletud, sest tööan djale oli risk muidugi suur, kui paberimasin streigi tõttu seisma jääks. Lõpuks siis aetigi pill lõhki ja otsustati paberi töötmine üldse mujale viia. Nüüd on need endised jõukad linnad ja vallad töötuid täis ja vallal pole sissetulekuid ka kuskilt võtta, kuna makse maksvad ettevõtted on ametiühingute poolt minema peletatud.
· eesti nokkija,
04.09.2012 16:49
mida uudis? Kas van ad kommunistid ei suutnud kõiki laevu ärastada- varastada ja Emexisse vedada?
· siimuc
04.09.2012 18:40
imestapkirjutas:
Ära ole lihtsameelne.
Kuidas on Tallinki kiusamine seotud Muuga ja Paldiski sadamate lepingutega? Kummaski Tallink ei opereeri.
Kuidas on Tallinki kiusamine seotud Muuga ja Paldiski sadamate lepingutega? Kummaski Tallink ei opereeri.
1 vastus
Üldiselt on sul õigus aga Paldiski - Kappelskär liin toimib küll...
· Tiit
04.09.2012 18:41
Isegi Soomlased streigivad eestlaste eest. Eestlased ise on vait, ainult kummardavad isan date ees. Õllekan nu taga olete küll kõvad mehed, kui tegudeks peaks minema on suurem osa kan geid mehi põõsas.
· to Tiit
05.09.2012 08:36
See juba oli, kus võtame "rikastelt" ära ja hakkame ISE .......................plaan i pidama :))).
Ei saa sulasest peremeest!
Ei saa sulasest peremeest!
Meremehed: sadamatöötajate palgad Eestis on kõige madalamad kogu piirkonnas
www.DELFI.ee
05. september 2012 16:35
Operaatorfirmade dialoogist keeldumine on viinud olukorran i, kus sadamatöötajate palgad Eestis on kõige madalamad kogu piirkonnas ning töösuhtega seotud olulised aspektid sõltuvad tööan dja suvast, leiab Eesti meremeeste sõltumatu ametiühing (EMSA).
EMSA, kes ainukese rahvusvahelise tran sporditöötajate föderatsiooni liikmesorgan isatsioonina (ITF) esindab Eesti sadamates töötavaid dokkereid, on mitme aasta jooksul püüdnud taastada normaalset dialoogi kollektiivsetes töösuhetes Eestis.
Sadama operaatorfirmade AS DBT, AS ESTEVE Terminal AS ja AS Refetra (täna AS TRANSIIDIKESKUS ühinenud üksus) esindajad on aga dialoogist keeldunud ning eelistan ud töötajatega individuaalset suhtlust.
See on EMSA hinnan gul viinud olukorran i, kus sadamatöötajate palgad Eestis on kõige madalamad kogu piirkonnas, mitmed töösuhtega seotud olulised aspektid – minimaalsed ametikoha järgsed töötasumäärad, töötasustamise alused ja indekseerimine, tööajakorraldus ja -tingimused, tööõnnetus- ja tervisekahjustuskindlustus jm. on kokku leppimata ja toimuvad tööan dja äran ägemisel.
Igapäevaseks on väidetavalt muutumas töötajate diskrimineerimine ametiühingusse kuulumise alusel.
Olukorrast ollakse teadlikud ka teistes ITF-i liikmesametiühingutes. Soome sadamatöötajate aktsioonid Muuga ja Paldiski sadamatesse siirduvate laevaliinide osas on seotud ennekõike Eesti sadamaettevõtete keeldumisega tunnustada töötajate ühinemisvabadust ja kollektiivläbirääkimiste õigust, mis on kaitstud Rahvusvahelise Tööorgan isatsiooni (ILO) konventsioonidega.
ITF-i korraldatava Balti mere aktsiooninädala raames on juba mitmendat aastat fookuses sadamaettevõtted, kus ei austata ametiühinguõigusi ja puuduvad kollektiivlepingud.
See leht on trükitud DELFI internetiväravast
Aadress http://www.delfi.ee/archive/article.php?id=64922464
TOP 1-19
Kommentaaride järjekord:
· muude palkadega oleks nagu siis korras või?
05.09.2012 16:49
avastame veel midagi
· uu
05.09.2012 16:54
Kogu ban aan ias on kõik palgad väiksemad kui mujal maailmas(euroopast ei räägigi). VA Austet RIIGIKOGU JA VALITSUS.
· Ja-jah
05.09.2012 16:56
See ongi see Eesti Nokia-olla Euroopa neegrid.
· dokker
05.09.2012 16:57
Ega pole ka dokkerid ilmsüütud - võtavad vastu 50% töökoha või miinimumpalga ja lasevad omale ülejäänud rahad ümbrikus välja maksta.
· kas tõesti?
05.09.2012 16:59
heh, mingi üllatus või? delfi puistab sügavmõttelisi pärleid igapäevaselt otse varrukast
05.09.2012 17:36
saavad sadamaehitusega han geldajad miljoneid rahapesu eurosi!
· Jäle ja vastik "riik" on see Unzipu Orja-Uunia!
05.09.2012 17:41
See REFORMIKOMUDE SABARAKK räägib DEMOKRAATIAST! Vaadaku , kuidas tema poolt per.sekeeratud ORJAUUNIAS kodan ikud elavad !!! HÄBI! Leidke mulle veel üks riik "demokraatlikus" Euroopas, kus kuu lastetoetus on 19 eurot ja riigiteenistuse jalutuks jäänud sõdur jäetakse ilma invaliidsustoetusest!!!! MITTE SENTIGI EI MAKSA MA ELU OTSANI SELLELE VARGABANDELE makse ! 2 aastatsellest si.a-august läinud ja väga rahul! Elu õigeim otsus!
· pilt
05.09.2012 17:48
Nagu pildilt näha, on meil ka laevad väga tillukesed. Ilmselt kõige pisemad kogu piirkonnas.
· ...
05.09.2012 18:25
Palju siis lätlased rohkem palka saavad?
· Nutu
05.09.2012 18:42
Kui nad selle Mere akadeemia lõpuks TEMT-iga ära saavad ühendatud saavad merenduses asjad korda. Palgad ka !
· uitaja
05.09.2012 18:52
no mis meil...oleme ju mereriik....irwwww...
· Uurija
05.09.2012 19:47
Ikka ja jälle käib Eestis hädaldamine madalate palkade ümber ilma ette toomata, mis on need palgad EURODES!
Mõttetu jutt mitte millegi konkreetse ümber
Mõttetu jutt mitte millegi konkreetse ümber
· väismatu Emsa
05.09.2012 20:06
Paistab, et pole asja, kuhu see "eestkostja" firmadelt raha saamise eesmärgil oma nina ei topi.
· Palk on palk
05.09.2012 20:47
Pildil on palk, mida kommunistid kan navad tänaseni. http://sovphoto.ru/regular/66-05/Lenin... (Stenbocki maja punan urga rekvisiit, repro)
· Suts
05.09.2012 21:14
Ka arside, medõdede, päästjate... jne
· Laik
05.09.2012 21:27
Hola! Keegi ei paku normaalset palka kui ise seda ei nõua! Üks EU ja üks raha, sama ka keskmine palk!
· Toivo
05.09.2012 21:40
Põhipalgad tuleks seadusega kehtestada ja poleks probleemi , kuid siis ei saa kehtestada suurt kasumit , mis ületaks toodan gu.Inimene saaks valida omale vajaliku ameti ja palga järgi, sest kui Riigikogulased saaksid töö järgi palka siis ei tasuks neile ju an da isikupuutumatust ega diplomaadi staatust.Kas oleks kan ditaate valimistel palgale 600€ kuus 24h/tööl oleku eest.
· Eestis ei osata tööd müüa
05.09.2012 22:03
Siin on ainult tööan djad, keda pan krotid ootamas, sest teised on ammu parema tööjõu kokku ostnud.
· mömmik
06.09.2012 00:48
kas tõesti? Aga venemaa, läti ja leedu? Kas need riigid ei kuulugi siis samasse piirkonda eestiga? Või tuleb võrrelda an inult soome ja rootsiga? Võrrelge venemaa ja läti sadamatöötajtega parem!
Комментариев нет:
Отправить комментарий