Eesti Gaasil valmis piirkonna ainus LNG punkerlaev, mis hakkab veeldatud maagaasiga varustama seda kütusena kasutavaid laevu. Eesti Gaasi hinnangul on nende tütarettevõte Elenger Marine mõne aastaga juba kasvanud Läänemere regiooni suurimaks LNG tarnijaks merelaevadele. Pidulikku ristimist tumestas asjaolu, et Eesti ettevõtte laev Optimus kannab Läti lippu.
MAJANDUS Eile kell 19.36 Toomas Pott
https://www.err.ee/1608391109/eesti-gaasi-lng-punkerlaev-hakkab-soitma-lati-lipu-all
Laeva ehitusse investeeris Infortar, kelle omanduses on nii
Eesti Gaas kui ka Tallink, kellest viimane on üksiti suure gaasitanklana
tegutsema hakkava Optimuse suurim klient. Tallinki LNG laeva Megastar ja
peatselt lisanduva laeva MyStari jaoks muudab ujuvtankla töö efektiivsemaks.
"Viie päeva asemel öösiti tankida - nüüd piisab
sellest, kui kord nädalas sõidab see kena liikuv punkerlaev meie laeva kõrvale
ja võetakse peale kütus, mida nädalajagu kasutatakse," ütles Tallinki
juhatuse esimees Paavo Nõgene laeva ristimisel.
Eesti Gaasi teenindusalaks kujuneb Soome lahe piirkond ja
selle lähiümbrus. Rahvusvaheliselt tegutseb ettevõte Elengeri nime all.
"Meil on täna juba mitmed teisi kliente ka, kes siin
Soome lahe piirkonnas seilavad, kellel on juba LNG laevad. Neid ei ole väga
palju, kümnetes ei ole, on vähem, aga neid on. Aga oluline on, et 90 protsenti
ja rohkemgi siin Euroopas, Skandinaadia riikide laevatehastes ehitamisel
olevatest laevadest ehitatakse LNG põhistena," ütles Eesti Gaasi juhatuse
esimees Ants Noot.
Noot ütles, et kuna Euroopa rohepöörde tõttu muutuvad merenduses
kasutatavate kütuste normid üha karmimaks, on LGN praegu selgelt kõige parem
alternatiiv tavakütusele. LNG pole veel CO2-vaba kütus, kuid aitaks vaheetapina
Euroopas selles suunas liikuda.
"Euroopa sees on palju suurem fookus nüüd just nimelt
nii emissioonikaubandusel merenduses kui ka puhtamatel merenduskütustel ja ma
arvan, et see on õige suund. Selle protsessi puhul tuleb arvestada mitte
aastate, vaid aastakümnetega," ütles Euroopa Komisjoni liikuvuse ja
transpordi peadirektoraadi juht Henrik Hololei.
Eesti laev sõidab aga eeldavalt ajutiselt Läti lipu all.
Nimelt langes Eesti laevade ristkontrolli mõttes parimast ehk valgest
nimekirjast hallide riikide hulka. Uus laev aga ei soovi võimalike klientide
jaoks kahtlases riigis olla.
"Kliendid eeldavad meilt ka, et me oleme
parimad-parimad-parimad. Lipuriigid näitavadki, et kõik erinevad nõuded, mis
laevadele ja laeva käitamisele on esitatud, on need siis meeskonnaga seotud
mingid tehnoloogilised nõuded, ohutusnõuded või mis iganes, oleksid kõige-kõige-kõige
kõrgemal tasemel," põhjendas Ants Noot.
Toimetaja: Merilin Pärli
Optimuse ehitust toetas Euroopa Ühendamise Rahastu 5,4 miljoni euroga. Euroopa Komisjoni esindus Eestis
https://www.facebook.com/euroopakomisjon
Täna, 03.11.2021, ristiti Eestis piirkonna esimene LNG punkrilaev – laeva nimeks sai Optimus ja ristiemaks Kaja Kallas.
Ristimise tseremoonial osales ka Euroopa Komisoni liikuvuse ja transpordi peadirektor, Henrik Hololei, kes tõi esile puhtamatele kütustele ülemineku olulisust merenduses. Henrik Hololei: „LNG kasutamisega väheneb õhusaaste ning samuti laevade emissioonid. See on täna puhtaim võimalikest turul pakutavatest laevakütustest.“
Optimuse ehitust toetas Euroopa Ühendamise Rahastu 5,4 miljoni euroga.
Комментариев нет:
Отправить комментарий