Mitsubishi taastas konteinerveod Muugalt Kalugasse oluliselt väiksemas mahus
05. august 2015 10:20
Ann-Marii Nergi ärileht.ee
Kui Mitsubishi autoosadega konteinerrongiliin väljus
varasemalt Muugalt Kaluga autotehasesse ülepäeviti, siis nüüd väljuvad rongid
ca 10 korda kuus.
EVR Cargo juht Ahto Altjõe sõnul väljuvad Mitsubishi pärast
vedude ajutist peatamist jälle, kuid umbes 10 korda kuus eelneva ülepäeviti
väljumiste asemel.
"Alates maist on konteinerrongide väljumine taas
stabiilne. Teiseks on taastunud - mitte küll täies mahus - ka siit Moskvasse
liikuv liinirong, mis oli vahepeal täiesti maas," lisas Altjõe. Varasemalt
väljust "Moskva Ekspress" siit Venemaa pealinna kolm korda nädalas.
"Konteinereid liigub ca 30% vähem kui eelmine aasta."
Juulis kinnitas sama trendi ka Transiidikeskuse juht Erik
Laidvee. "Venemaa nõudlus on hetkel oluliselt kukkunud ja see on omakorda
vähendanud enamuses Läänemere sadamates konteinerkäibeid kuni 30%."
Aprillis kirjutas Ärileht, et Mitsubishi autotööstus peatas
Kalugas ajutiselt tehase töö, sest kui Venemaa automüük on vabalanguses, pole
mõtet sõidukeid ka lattu toota. Lakooniline teade tähendas aga järjekordset
hoopi Eesti transiidisektorile. Kõige otsesemalt oli see oluline tagasilöök
Transiidikeskusele, kes teenis laevadelt autoosadega tulnud konteinerite
ladustamiselt, Tallinna Sadam omakorda teenis järjest vähem sadamatasusid iga
laeva ja kaubaühiku pealt ning EVR Cargo vedas vähem konteinereid Eesti-Vene
piirile.
Ka jaanuaris oli Mitsubishi vedudes paus, sest tehases
toimus ümberseadistamine. Ent eelmiste aastate tasemel ei taastunud veod ka
veebruaris, kuigi kavas oli vedada vähemalt sama palju kui mullu ehk 166 rongi.
Комментариев нет:
Отправить комментарий