Värske aruanne näitab, et umbes 11% meremeeste surmadest, mis on registreeritud merenduskindlustaja Gardi poolt, on põhjustatud enesetapu tõttu.
Tõlge Raul Siniallik
«Suicide One Of Top Causes Of Seafarer’s Death: Alarming Report» by Shipping Telegraph
https://shippingtelegraph.com/markets/suicide-one-of-top-causes-of-seafarers-death-alarming-report/?
"See on murettekitavalt kõrge number ja
usume, et tegelik number võib olla palju suurem. Samuti usume, et paljud
meremeeste surmajuhtumid on välditavad," ütles Gard uues aruandes, mis
avaldati eelmisel nädalal.
Viimase viie aasta jooksul on Gard
registreerinud üle 400 meremeeste surmajuhtumi.
Aruanne "Gard Crew Claims Report
2024", põhineb viie aasta andmete analüüsil ja rohkem kui 20 000 juhtumi
läbivaatamisel.
74% Gardis registreeritud surmajuhtumitest on
põhjustatud haigustest.
Maailma Terviseorganisatsiooni (WHO) andmetel
on 74% kõigist surmajuhtumitest üle maailma tingitud mittenakkuslikest
haigustest.
WHO andmetel on kõige sagedasemad surma
põhjused südame-veresoonkonna haigused, vähid, kroonilised hingamisteede
haigused ja II tüüpi diabeet.
Uues väljaandes analüüsib Gard mõningaid
võtmetrende meeskonna ja personaliga seotud kindlustusnõuete osas, tuues esile
kõige sagedasemad vigastused, haigused ja muud riskid, millega meremehed laeval
silmitsi seisavad.
Aruandes pööratakse erilist tähelepanu vaimse
tervise tähtsusele ning ennetusmeetmetele, mida saavad rakendada laevaomanikud
kui ka meremehed ise.
Mis puudutab meeskondade vigastusi, siis
2023. aastal registreeris Gard ligi 1000 vigastushagi ja nende sagedus kasvas
2023. aastal 44%, võrreldes 2020. aastaga
Kõige sagedamini registreeritud vigastuste
põhjused on libisemised, komistamised ja kukkumised, samas kui teine kõige
sagedasem põhjus on eseme või köiega pihta saamine, enamasti kaioperatsioonide
ajal.
Vaadates sagedasemaid meeskonna haigusi, oli
kõhuvalu kõige levinuim haiguspõhjus, millele järgnesid seljavalu ja südamega
seotud probleemid. COVID-19 ei kuulu enam Gardi esikümne haiguse hulka.
"Tööstusharuna on merenduses veel palju
tööd teha, et saavutada ideaalne seisund, kus meremehed on kõigi nende ohtude
eest kaitstud," järeldas Gard oma raportis.
Комментариев нет:
Отправить комментарий