FOTO: Natalia Trumm
Galerii:
Tallink viis suure kaubalaeva Tallinna kesklinnast Muugale
Majandus24
5. oktoober 2017 11:08
VAATA GALERIID http://majandus24.postimees.ee/4266259/galerii-tallink-viis-suure-kaubalaeva-tallinna-kesklinnast-muugale?gallery=109969&image=7172901
FOTOd:Sander Ilvest
Tallink
teatas, et viis koostöös Tallinna Sadama ja Transiidikeskusega kaubalaeva Sea
Wind linnasüdames asuvast Vanasadamast Muugale, mis suunab kesklinnast välja
enam kui 40 000 kaubaveokit aastas ning vähendab märgatavalt nii
liikluskoormust kui ka linnasisest õhusaastet.
«Eesti ja Soome vaheline kaubavedu näitab
pidevat kasvutrendi ning näeme klientide nõudlusele tuginedes Muuga-Vuosaari
regulaarliinil täiendavat potentsiaali,» lausus Tallink Grupi juhatuse
esimees Janek Stalmeister
kolmapäeval Muugal liini ametlikul avamisel.
«Sea Windi
väljumisel Muugalt saame pakkuda ühelt poolt oma klientidele sujuvamat ja
kiiremat teenust ning teisalt panustada tuntavalt Tallinna kesklinna läbiva
transiitliikluse vähendamisse.»
Laevareis
Muugalt Vuosaarile on võrreldes Vanasadamaga 6 meremiili lühem, samuti pääsevad
veofirmad oluliselt kiiremini Tallinna ringteeni ehk Eesti peamiste
transpordisuundadeni. «Kaubaveoteenuse arendamise vaatest annab Sea Windi ro-ro
liikluse suundumine Muugale Tallinkile tänu ajavõidule selge konkurentsieelise
Eesti-Soome vahelises kaubaveos,» märkis Stalmeister.
Tallinna
Sadama juhatuse esimehe Valdo Kalmi
sõnul on Muuga ja Vuosaari vahelise regulaarse kaubaveoliini taaskäivitumisel
positiivne mõju nii Vanasadama arengule kui ka Tallinna kesklinna liikluskoormusele.
«Muuga-Vuosaari liini näol kaob Tallinna
linnaliiklusest igapäevaselt nelja kilomeetri ulatuses haagistega veokeid ja
aastases lõikes tähendab see enam kui 40 000 kaubaveoki suundumist kesklinnast
välja,» kirjeldas Kalm Sea Windi
Muugale suundumise mõju. «Samuti loob
see liin eelduse Põhja-Lõuna suunaliste veomahtude kasvuks ka tulevikus.»
«Tallinn on
kasvav linn ja kasvav linn vajab uusi liikluslahendusi. Kaubavedude viimine
Muugale on järjest intensiivistuva sadamast saabuva autodevoo puhul mõistlik
samm ja leevendab mõnevõrra linnaliikluse olukorda. Liiklusintensiivsus on
kasvamas ja sellises olukorras on targem anda Vanasadamas eelis sõiduautoga
reisijatele,» lausus Tallinna tegevlinnapea Taavi Aas. «Tallinna Sadam, Tallink ja Transiidikeskus on olnud
Tallinnale tänuväärseteks partneriteks.»
Transiidikeskuse
juhatuse esimehe Vladimir Popovi
sõnul on Muuga terminali infrastruktuur juba täna arvestanud mitme ro-ro-tüüpi
laevaliini teenindamisega ööpäevas. «Tegime
vajalikud lisainvesteeringud ja täiendasime ettevõtte infosüsteemi. Oleme
valmis Muuga-Vuosaari liini kiireks arenguks,» ütles Popov.
«Lisaks on Helsingi ja Muuga vahelise
kaubaveoliini avamine oluline sündmus kogu Eesti transiidisektorile, sest on
astutud praktiline samm realiseerimaks ambitsioonikas projekt põhja-lõuna
suunal liikuvate kaupade mahu kasvatamisel. Selliste mastaapsete plaanide
elluviimisel on ülioluline avaliku ja erasektori vastastik koostöö,» lisas Transiidikeskuse juht.
152 meetri
pikkune Sea Wind mahutab kilomeetri ulatuses veokeid. Laev teeb tööpäevadel
kaks ning pühapäeviti ühe edasi-tagasi reisi. Võrreldes Tallinna kesklinnas
asuva Vanasadamaga jõuab Muugale peamistelt maanteedelt, sealhulgas Via
Balticalt Tallinna ringtee kaudu oluliselt kiiremini.
Eesti suurim
ja sügavam kaubasadam, Muuga sadam asub vahetult Tallinna lähedal, kesklinnast
16 kilomeetri kaugusel. Muugal asub 29 kaid, neist kolm on ehitatud ro-ro tüüpi
laevadele.
Комментариев нет:
Отправить комментарий