MAJANDUS Eile kell 18.22 Uuendatud: eile kell 20.10
https://www.err.ee/1608875984/tallink-solmis-ametiuhinguga-neljaks-aastaks-uue-kollektiivlepingu
Tallink ja meremeeste sõltumatu ametiühing (EMSA) jõudsid
esmaspäeval kokkuleppele uue kollektiivlepingu tingimustes.
Tallink
ja EMSA kohtusid riikliku lepitaja eestvedamisel, et arutada Tallinki poolt
ametiühingule möödunud neljapäeval tehtud pakkumist uue kollektiivlepingu
tingimuste osas.
Tallink teatas esmaspäeva õhtul, et uue kollektiivlepingu
tingimustes jõuti kokkuleppele ning uus lepe allkirjastati.
Uus
kollektiivleping sõlmiti neljaks aastaks ning läbirääkimiste tulemusena tõuseb
Tallinki Eesti meretöötajate töötasu 13,5 protsenti teenindaval personalil ja
16,1 protsenti tehnilisel personalil eelmise kollektiivleppe miinimumtöötasude
määraga võrreldes.
Uus lepe sätestab ka järgnevate aastate töötasude tõusu
arvutuse mudeli, milles võetakse edaspidi arvesse möödunud aasta reaalse Eesti
keskmise palga tõusu ning käesoleva aasta keskmise palga tõusu Eesti Panga
prognoosi aritmeetilist keskmist, teatas Tallink.
Iga-aastane töötasude muutus nihkub 2024. aastast 1.
aprillile.
"Tallinki jaoks on tegu olulise kokkuleppega, mis
tagab nii töötajatele kui ka ettevõttele suurema stabiilsuse ning annab
ettevõttele pikaajalise vaate tegevusmahtude analüüsimiseks tulevastes
perioodides ja Eesti lipu all opereerivate laevade hulga ja operatsioonide
planeerimiseks kas regulaarliinidel või prahtimislepingute olukorras," kommenteeris kokkulepet Tallinki juhatuse
esimees Paavo Nõgene.
EMSA
esimees Jüri Lember ütles, et kollektiivlepinguga ollakse rahul.
"Selleks, et kokkuleppele jõuda, tuleb teha
kompromisse. Riiklik lepitaja leidis, et õiglane oleks teha ettepanek tasemel
11 ja 14 protsenti. Meie koos laevaperedega nii ei leidnud. Sõlmitud leping
annab võimaluse omada teatud kindlust kõnesolevate tööandjate laevadel
töötavate laevapere liikmete töö vääriliseks tasustamiseks nii käesoleval
aastal kui ka lähitulevikus, samuti tagab nii seni kehtinud oluliste lisatasude
kui ka garantiide jätkumise töösuhte kontekstis," lausus Lember.
Lember lisas, et muret tekitab rahvusvahelisel
merendusteenuste turul prevaleeriv sotsiaalne dumping ja mugavuslippude
kasutamine Euroopa sisevetes, sealhulgas Läänemeres seilavatel
reisiparvlaevadel.
"Olukorras, milles meie oma reederite tööjõukulud
kasvavad, et tagada laevaga opereerimine rahvuslipu all ja eesti keele jätkuv
kasutamine laeva meeskonna töökeelena, on kõigil naaberriikidel kas netopalga
või maksusoodustustega ettevõtluskeskkond," ütles ta.
16. jaanuaril Tallinkis hoiatusstreigi korraldanud EMSA on
varem teatanud, et küsib teenindavale personalile keskmiselt 17,5-protsendist
ja tehnilisele personalile 22,5-protsendist palgatõusu.
Toimetaja: Marko Tooming
Комментариев нет:
Отправить комментарий